Известие
Collapse
No announcement yet.
Спецификация за акумулатори
Collapse
X
-
Мерцедес камионите са V6, а новите актроси мп4 са редови шестаци
Comment
-
Не знам защо сте си помислили, че AGM съм го употребил в негативен смисъл.
Отделно 55 ампречаса на един и същ автомобил и потребление на ток би трябвало по-лесно и с по-малко работа на двигателя да се зареди, отколкото 77 ah.
Както сам сте посочили повечето амперчасове иска повече работа на двигателя за пълно зареждане на акумулатора.Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 20:23.Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня
Comment
-
Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщениеНе знам защо сте си помислили, че AGM съм го употребил в негативен смисъл.
Отделно 55 ампречаса на един и същ автомобил и потребление на ток би трябвало по-лесно и с по-малко работа на двигателя да се зареди, отколкото 77 ah.
Както сам сте посочили повечето амперчасове иска повече работа на двигателя за пълно зареждане на акумулатора.
За 55 и 70 Ah принципно, това което казвате е правилно, ако акумулаторите са напълно разредени.
Но при стартиране на двигателя, разряда не е пълен.
Нека приемем че двата акумулатора са на една и съща кола, която и при двата ще ползва един и същ ток при стартиране. От 70Ah това количество ще е по-малко от капацитета му в сравнение със същия разряд при 55Ah. Тоест 70 ще бъде по-малко разреден и затова ще се зареди по-бързо, тъй като теоритично алтернатора на една и съща кола ще зарежда и двата акумулатора с еднакъв ток.
Comment
-
Да ти последвам логиката.
Имаш една кофа с 50 литра вода и една със 100 литра вода.
Двете са пълни до горе.
Имаш едно канче за взимане от кофата с вместимост 1 литър (стартера) и едно за пълнене на кофата - 0.5 литра (алтернатора).
Палиш => взимаш 1 литър от кофата и колата запалва. Започваш да я пълниш с 0.5 литровото канче, за да върнеш взетата преди това вода.
И твоята логика показва, че по-голямата кофа ще се напълни по-бързо.
Просто ти следвам точната логика на обосновката, нищо повече.
Имаш някаква логика, но тя не е насочена в правилната посока.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеДа ти последвам логиката.
Имаш една кофа с 50 литра вода и една със 100 литра вода.
Двете са пълни до горе.
Имаш едно канче за взимане от кофата с вместимост 1 литър (стартера) и едно за пълнене на кофата - 0.5 литра (алтернатора).
Палиш => взимаш 1 литър от кофата и колата запалва. Започваш да я пълниш с 0.5 литровото канче, за да върнеш взетата преди това вода.
И твоята логика показва, че по-голямата кофа ще се напълни по-бързо.
Просто ти следвам точната логика на обосновката, нищо повече.
Имаш някаква логика, но тя не е насочена в правилната посока.
Направи следното. Вземи един фото апарат с АА батерии. Два комплекта батерии едните 800 mAh и един 1600 mAh. Направи 10 снимки със светкавица със двата комплекта. Сложи ги да се зареждат и виж кои комплект ще се зареди по-бързо.
И специално за Оптимата, тя е по-скъпа не защото е нова или модерна технология. Има дори български производители, предлагащи такъв тип батерия от 10 години. Просто тя е с различно приложение от стандарните стартови батерии. Подходяща е да се използва при превозни средства, имащи постоянна консумация при неработещ двигател. Например за каравани или автомобил с допълнително сложени консуматори - например сериозно аудио-видео, което се ползва продължително време без колата да работи. При стандартно оборудван автомобил за мен не е оправдано да се ползва такъв тип.
Comment
-
Първоначално публикувано от krasy Покажи съобщениеСъжалявам, ако с коментара за AGM съм ви засегнал, не съм имал това предвид.
За 55 и 70 Ah принципно, това което казвате е правилно, ако акумулаторите са напълно разредени.
Но при стартиране на двигателя, разряда не е пълен.
Нека приемем че двата акумулатора са на една и съща кола, която и при двата ще ползва един и същ ток при стартиране. От 70Ah това количество ще е по-малко от капацитета му в сравнение със същия разряд при 55Ah. Тоест 70 ще бъде по-малко разреден и затова ще се зареди по-бързо, тъй като теоритично алтернатора на една и съща кола ще зарежда и двата акумулатора с еднакъв ток.
При едно и също напрежение зарядният ток за акумулатора с по-големия капацитет ще е по-голям. От друга страна енергията, която се вкарва в акумулатора при неговия заряд е пропорционална на квадрата на зарядния ток. Поради това и по-бързо ще се зареди акумулаторът с по-големия капацитет.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от krasy Покажи съобщениеПримера ти не е подходящ.
...
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЗарядният ток няма да е един и същ поради това, че алтернаторът не стабилизира ток а напрежение.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеСъвсем теоретично нещата не са баш така. Ако вземеш еднаква енергия от по-малък акумулатор, то напрежението ще спадне в по-голяма степен, заради по-големия разряд. Алтернатора като балансира по напрежение, заради по-голямата разлика на напрежението, то тока при малкия акумулатор теоретично би бил по-голям.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеУмишлено малко опростявам постановката за да бъде идеята разбрана по-лесно. А тя е в това, че ако се придържаме към правилото, че зарядният ток следва да е 1/10 от капацитета на акумулатора, то в акумулатора с по-големия капацитет можем да вкараме повече енергия за дадено време.
За това казах на човека, че разсъжденията не са му верни и за да си разбере грешката му дадох пример с други предмети, точно следвайки логиката му.
Та ако задълбаем, то трябва да вкараме в сметката и вътрешното съпротивление, саморазряда и т.н.
Общо взето на практика е без значение времето на заряд на 54 или 72. И не може да се каже веднага, че разбираш ли единия ще клекне, защото ще се зареди по-бавно от другия, или пък не може въобще да се зареди.Last edited by BO; d.m.y г., 14:01.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеДа де, ма на алтернатора не му дреме за тия неща.
За това казах на човека, че разсъжденията не са му верни и за да си разбере грешката му дадох пример с други предмети, точно следвайки логиката му.
Та ако задълбаем, то трябва да вкараме в сметката и вътрешното съпротивление, саморазряда и т.н.
Общо взето на практика е без значение времето на заряд на 54 или 72. И не може да се каже веднага, че разбираш ли единия ще клекне, защото ще се зареди по-бавно от другия, или пък не може въобще да се зареди.
И за да има все пак някакъв смисъл от дискусията, като спомена за вътрешното съпротивление, ето нещо по-съществено:
На базата на тази товарна характеристика:
направих някои сметки и те показват следното:
Сравнявам 50 и 100 Ah акумулатори.
При 20 % разряд на малкия напрежението му ще клекне на 11,9 V (при товар от 10 A.)
Т.е - вътрешното му съпротивление ще е 1,19 Ома.
При същата консумация, която за големия ще представлява 10 % загуба на заряд, неговото напрежение ще падне на 12,4 V (при товар от 10 A.)
Т.е - вътрешното му съпротивление ще е 1,24 Ома.
Това означава, че зарядният ток при малкия акумулатор ще бъде 10,9 А. а при големия - 10,48. (при напрежение 13 V.)
Видно е, че зарядните токове са приблизително еднакви, но проблемът е в това, че ако за големия акумулатор той е допустим, то за малкия е прекалено голям.
Извод:
Ползването на акумулатор с по-малък от предписания капацитет, би довело до по-бързото му съсипване.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:23.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеДа де, ма на алтернатора не му дреме за тия неща.
За това казах на човека, че разсъжденията не са му верни и за да си разбере грешката му дадох пример с други предмети, точно следвайки логиката му.
Та ако задълбаем, то трябва да вкараме в сметката и вътрешното съпротивление, саморазряда и т.н.
Общо взето на практика е без значение времето на заряд на 54 или 72. И не може да се каже веднага, че разбираш ли единия ще клекне, защото ще се зареди по-бавно от другия, или пък не може въобще да се зареди.
Не съм твърдял, че времето през което се зарежда акумулатора влияе на живота му. Дадох го като причина един от акумулаторите да се зареди напълно за по-малко време, а другия да остане с непълен заряд за същото време до следващия разрядLast edited by krasy; d.m.y г., 14:37.
Comment
-
Първоначално публикувано от krasy Покажи съобщениеEDIT
Не съм твърдял, че времето през което се зарежда акумулатора влияе на живота му. Дадох го като причина един от акумулаторите да се зареди напълно за по-малко време, а другия да остане с непълен заряд за същото време до следващия разрядA20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Продължаваш да се заяждаш.
Вместо да благодариш на колегата, че му се наложи да пуска половин страница пост и да си отнема от времето да смята, защото олекотения му пример не ти хареса, пак се връщаш в началото и преиначаваш написаното.
Ако това което съм написал не ти харесва - хубаво. Дай факти. Кофите с водата не е подходящ пример. За да е подходящ трябва да е следния:
Имаш идна кофа 50 литра и една кофа 100 литра.
Разтърсваш кофите с еднаква сила, а не взимаш еднакво количество.
След това взимаш 0.5 литра канчето и пълниш.
Важното от цялата работа е останалите колеги, когато им се наложи да си вземат акумулатор да знаят, че избора на такъв с по-малък от предписания капацитет не е удачно решениеLast edited by krasy; d.m.y г., 19:25.
Comment
Comment